Předčasné ukončení smlouvy u operátora bez sankce
Od 1. dubna 2020 platí novela Zákona o elektronických komunikacích (ZoEK), která přináší velmi příjemné změny pro zákazníky, ale ne tak docela přívětivé pro některé poskytovatele telekomunikačních služeb.
Od 1. 4. 2020 mohou zákazníci odejít bez smluvní pokuty. Stačí u operátora využívat služby alespoň 3 měsíce, po té je možné odstoupit bez udání důvodu, bez sankce a přejít tak rychleji k jinému operátorovi, který má například lepší podmínky nebo kvalitnější technologii služeb.
Co když nevydržím ani 3 měsíce?
Pokud u operátora nevydržíte ani 3 měsíce, smluvní pokuta vám bude účtována v podobě 5 % z celkového doplatku do konce závazku. Po dobu třech měsíců od nového zákona je tedy lepší vydržet služby využívat, i přes sebevětší nesympatie ke svému stávajícímu operátorovi, a po té pohodlně přejít bez pokuty k novému poskytovateli internetu, televize či mobilních tarifů.
Chci nejvýhodnější internet na mé adrese
Jak to bylo před 1. 4. 2020?
Do 31. března 2020 byli operátoři zvyklí účtovat klientům smluvní pokuty za předčasné ukončení služeb v podobě jedné pětiny (20 %) z celkového doplatku do konce smluvního závazku.
Příklad: Sjednali jste si internet za 500 Kč měsíčně se závazkem na 24 měsíců. Po 4 měsících jste museli služby ukončit (např. z důvodu stěhování se na jinou adresu), tak vám operátor udělil smluvní pokutu ve výši 20 % z celkového doplatku (500 Kč x 20 zbývajících měs. = 10 000 Kč, z toho 20 % = 2000 Kč sankce).
Větší nevýhodu měli podnikatelé a živnostníci, kteří měli telekomunikační služby na IČ. Ti museli v případě předčasného ukončení doplatit celou částku za všechny měsíce zbývající do konce smluvního závazku. Od nového zákona ZoEK budou mít podnikatelé i spotřebitelé stejné podmínky při odstoupení od smlouvy.
Tento zákon se však nevztahuje pro společnosti s.r.o. a a.s. Ty v případě předčasného ukončení musí doplatit celou zbývající částku do konce závazku.
Jaké výhody přináší nový telekomunikační zákon ZoEK?
- Rychlejší přenos telefonního čísla k jinému operátorovi
- Jednoduchý přechod k jinému poskytovateli internetu nebo televize bez pokuty
- Spotřebitelé, podnikatelé a živnostníci budou mít stejné podmínky při odstoupení od smlouvy
- U předplacených SIM karet se bude vracet nevyužitý kredit
- Pokud budete využívat služby alespoň 3 měsíce, operátor vás nemůže pokutovat
- Nemusíte se obávat zřídit si pevné služby, přesto že nevíte, jak dlouho na vaší adrese setrváte
Jak převést telefonní číslo k novému operátorovi?
Když si chcete ponechat své telefonní číslo, musíte si zažádat u svého stávajícího operátora o autorizační kód OKU a sdělit ho novému operátorovi, který převod telefonního čísla zajistí. V případě pevného internetu to funguje podobně. Pokud máte internet po telefonní lince (technologie xDSL), přípojku máte aktivní a chcete přejít k novému poskytovateli se stejnou technologií, musíte si také zažádat o KPU. Díky tomuto autorizačnímu kódu vám nový operátor aktivuje službu na dálku a nemusíte tak platit za instalaci a výjezd technika.
Pomůžeme vám s přechodem a výběrem nových služeb
Společně nejdeme to nejlepší řešení mobilního tarifu, digitální televize nebo připojení k internetu. Postaráme se o zajištění ideálních služeb do vaší domácnosti. U internetového připojení porovnáme všechny dostupné technologie, rychlosti a ceny podle přesné adresy, na které budete služby využívat. U vybraných operátorů umíme zajistit zvýhodněné podpultové nabídky se slevou až 40 %. Za naše služby nic nezaplatíte a poradenství je zcela nezávazné.
Internet, Televize, Tarify| Porovnejsito.cz
Vyplňte jednoduchý formulář a my se vám ozveme s nejlepší nabídkou!Odesláním formuláře souhlasíte s Obchodními podmínkami portálu Porovnejsito.cz. Vaše data zpracováváme v souladu se Zásadami ochrany soukromí a zpracování osobních údajů.